Making of

vertelstenen5_kleinGeregeld krijg ik van mensen de vraag waar ik mijn stenen mee beschilder en waar ik die stenen eigenlijk vandaan heb.
Bij deze de uitleg 🙂

Wat je nodig hebt:

Verf: Amsterdam Deco (universal) (was ooit Decorfix van Talens)
Lak : Mod Podge (of vergelijkbare lak)
Stiften: Sharpie permanent markers (gebruik ik weinig, want zijn alleen geschikt voor lichtgekleurde oppervlakten, net als gewone stiften) of Uni Posca (fijn voor handlettering, dekkende verf met het gebruiksgemak van een stift – ook deze gebruik ik zelf erg weinig, maar vind ze wel erg fijn).
Penseel: acrylpenseel nr 0 + nr 1
Stenen: bij tuincentrum, vijverhandel of bouwmarkt. Soms zelfs bij een drogist. Of je kunt natuurlijk bij een riviertje of in een bos op stenenjacht gaan. De tuin van de buren zou ik met rust laten 😉

Verder heeeeeeeeeeel veel geduld, liefde, doorzettingsvermogen, creativiteit, techniek en kennis van de kleurenleer.
Ik wens jullie veel plezier en een fantastische reis!

En mocht je ze toch willen kopen, de gemiddelde prijs van een unieke, handbeschilderde steen is  ongeveer € 7,95
Kleine, eenvoudige stenen zitten daar wat onder. Grotere, ingewikkeldere stenen zijn wat duurder. Wil je weten wat ik beschikbaar heb? Kijk dan eens hier.
En wil je zien hoe ik de stenen in lagen opbouw, kijk dan eens hier. 🙂

werkplek4

2 thoughts on “Making of

Geef een reactie

