Niet in opdracht

Eens in de zoveel tijd trap ik weer in de val van in opdracht willen werken. Dan denk ik “ach, ik probeer het gewoon.” Dan denk ik dat het wel goed komt en dat het zo fijn is om iemand blij te maken met een persoonlijke tekening, schildering of wat dan ook.
Gaandeweg wring ik me dan in allerlei bochten en voelt het gewoon niet meer zo fijn. Ik doe mijn best en doe nog meer mijn best en probeer mooi te vinden wat ik aan het maken ben… maar het werkt gewoon niet. En waarom? Ik heb geen idee.  En juist daarom probeer ik het steeds opnieuw. Hou ik me voor dat het zo moeilijk niet kan zijn, dat het er bij hoort, dat het nu vast wel gaat lukken…

Dat gaan we dus niet meer doen. Het werkt niet.
Ik maak gewoon dat wat in me boven komt en uit mijn handen stroomt. Voor mijn kinderen en mezelf is het heel belangrijk dat ik me happy blijf voelen.
En ik word niet per definitie happy van geld verdienen. (Wel van nieuwe verfjes, wolviltjes, pegdolletjes… en die kosten natuurlijk geld en best een hoop ook… maar met die spullen maak ik dan weer spulletjes om blij van te worden en anderen blij mee te maken).

Dus, samenvattend:

  • ja, ik bied mijn vrije werk te koop aan voor een prijs die ik in verhouding acht met het werk, het materiaal en de energie die ik er in heb gestoken. Dit zijn geen vaste prijzen, maar gevoelsprijzen. Prijzen die ik voor mezelf kan verantwoorden.
  • nee, ik werk niet in opdracht. Echt niet!

Regelmatig zet ik foto’s online van wat ik in de aanbieding heb. Zit daar iets bij? Laat het me weten! Dan komen we er samen wel uit 🙂
Mijn persoonlijke favorieten van vandaag: de pixie met de kaboutermuts en het kabouterhuisje.

Geef een reactie

