Werk en ik

Eigenlijk heb ik allerlei creatieve dingen om te laten zien, maar ik wil toch eerst iets anders van me af schrijven. Iets over mijn manier van werken. Ja, mijn manier van werken. Hiermee zeg ik dus niets over jou of wie dan ook, maar puur over mij.
Ik merk dat ik best wel wil “werken”, maar dat ik ook enorm sterk met mijn kinderen verbonden ben. En dat ik dat okay vind. Niks mis mee, af en toe wat overprikkelt, maar dat hoort er bij. Blij, boos, verdrietig… part of the deal.
Wat mij betreft mogen mijn kinderen dus ook gewoon bij mijn (ja, mijn) werk zijn. Ze behoren voor mij tot het organische geheel. Het idee dat ik een plek voor ze moet regelen, zodat ik kan “werken”, doet mij in een kramp schieten. Want waar moet ik die plek vandaan zien te halen, waar moet ik dat van betalen, hebben ze het daar wel leuk, etc. etc. Eigenlijk veel gemakkelijker om ze hier te laten. Of op school, als het toevallig schooltijd is. (Zo in hun eentje huilend op het schoolplein is niet wat).
Kom je hier dus een workshop doen, of gewoon gezellig op de koffie, dan is de kans groot dat er een of meerdere kinderen door het huis sjouwen. Voordeel is dat je ook jouw kinderen mee mag brengen, als je ze hebt. Als dat voor jou goed voelt. En als je het even doorgeeft. Je mag ze ook gewoon naar de bso, oppasmoeder, opa of oma, je buurpersoon of wie dan ook brengen. Als dat voor jou okay is.
Mijn kinderen en ik, we horen bij elkaar. We leren van elkaar, ook minder leuke dingen. Maar ook fijne dingen. Door er niet te moeilijk over te doen en ieder moment te laten komen zoals het komt, stroomt het. Geen blokkade, geen kramp.
Zo. Dat is er uit. Hoef ik daar niet meer over na te denken 🙂
Heb je niet zoveel met kinderen en al helemaal niet die van een ander (of specifiek die van mij)? Gelukkig zijn er heel veel andere mogelijkheden en plekken voor workshops en cursussen 🙂
En is het nou echt heeeeeeeel erg nodig om mij alleen te spreken? Dan valt er misschien wel iets te regelen 🙂

Geef een reactie

