Moestuin

Project moestuin is van start.
Eigenlijk wilde ik zo’n mooie houten bak met vakjes, maar ik vond ze toch wel erg aan de prijs voor een experiment. Ik begin mezelf te kennen en bij sommige dingen slaat de verveling iets te snel toe om de investering waard te zijn.
Als alternatief heb ik dus een rolletje touw gekocht en zelf iets in elkaar geknutseld.
moestuin.jpg

Ik vind het er best organisch en gezellig uit zien 🙂 Al komt het op de foto niet helemaal tot zijn recht door de belichting.
Met een beetje geluk – of eigenlijk doorzettingsvermogen – gaat het project dit jaar wat beter lopen dan vorig jaar. Toen schoffelde ik de courgetteplanten omver, woekerden de tomatenplantjes in de voortuin en waren de peentjes zo krom dat ze niet te eten waren. (Ze werden tot snackjes voor de cavia’s).
Belangrijkste is echter dat we er plezier in gaan hebben. Zelfvoorzienend hoeven we niet te worden. (Gaat ook niet lukken met 1m2).
Wat sowieso goed gaat, zijn de bloemen en struiken in de tuin. Ieder jaar is het weer genieten van wat er allemaal groeit en bloeit. Ieder seizoen bloeit er iets, maar vooral in de lente is het mooi om te zien wat er allemaal tevoorschijn komt.

Geef een reactie

