Sluieren

Sinds een paar maanden ben ik me weer een beetje aan het verdiepen in de antroposofie en dan met name de creatieve aspecten. Zo kwam ik op een forum de sluier-techniek tegen. Deze techniek houdt in dat je heel veel dunne lagen kleur over elkaar heen zet. De lagen moeten tussendoor goed drogen, omdat anders het effect verloren gaat.
Geduld is niet mijn grootste goed wanneer het op tekenen en schilderen aankomt, maar ik wilde me er toch graag aan wagen.
Vandaag scheen de zon, was het huis redelijk opgeruimd en schoon en de kinderen zaten goed in hun vel. Een mooie dag dus om zelf aan de slag te gaan met verf en papier.
In no-time was de tafel bezaaid met spullen. Mijn spullen.
En aan het eind van de middag heb ik een aquarel klaar en een jurkje voor een popje-in wording. De lagen moesten tenslotte steeds drogen, dus tijd en reden genoeg om me niet alleen tot het schilderen te beperken 🙂
Ik ben blij met het eindresultaat en dan vooral doordat het zo leuk was om weer creatief bezig te zijn en niet zozeer door hoe het uiteindelijk geworden is. Het was een ontdekkingstocht en ik ervaar steeds sterker dat dat bij me past.

Geef een reactie

