Winter

Op 4 december is het feest van st. Barbara en hoewel ik niet de beschikking had over kersentakken, had ik nog wel wat prunustakken in de tuin. Ook kregen we takken van een Magnolia. Die heb ik in het water gezet en tot mijn verbazing zitten er nu daadwerkelijk mooie bloemknoppen en bloesems aan de takken. Mijn voornemen is om volgend jaar wat kersentakken op de kop te tikken en de kinderen er ook bij te betrekken. Ik vind het namelijk wel een klein wondertje dat we een klein beetje lente vanuit de winterse tuin in huis kunnen halen, zonder daar iets speciaals voor te doen.

We zijn de kerstdagen goed doorgekomen en genieten volop van de vakantie. Eindelijk weer een beetje rust en terug naar een natuurlijker ritme. Dat het dan ook nog eens kouder wordt en we kunnen genieten van prachtige rijp, is een bonus.
Tweede kerstdag kwam er familie bij ons eten. Een goede manier om de kinderen bij de voorbereidingen te betrekken, was door ze mee te laten helpen met koken, bakken en… het versieren van het tafelkleed. Ik kocht een effen, papieren kleed en ze mochten naar hartelust tekenen en plakken. Verder nog wat glitters er op en een feestelijke tafel was het resultaat.
Omdat ik dit jaar wat anders wilde dan worteltaart (die wel iedere keer een groot succes is), koos ik voor het appeltaartrecept dat ik jaren geleden eens van iemand kreeg. En wat was de taart lekker! In no-time was de hele taart op en stiekem ben ik al op zoek naar een goed excuus om er nog eentje te maken. Als de winter nou een beetje doorzet en we de schaatsen onder kunnen binden, dan zou appeltaart wel een mooie afsluiter zijn!

Geef een reactie

