Ons huis

Regelmatig krijg ik de vraag of ik wat foto’s wil plaatsen van ons huis en dan met name de verschillende hoekjes die ik voor de kinderen heb. Ook gisteren kwam het weer op mijn pad.
Ik dacht eigenlijk dat ik al best veel sfeerbeelden hier had neergezet, maar ik was blijkbaar in de war met mijn facebook-pagina 🙂
Ons huis is duidelijk geen VT-wonen huis, maar echt ons thuis 🙂

De kinderen spelen door het hele huis en aan het eind van de dag ligt het speelgoed overal. Ze hebben lakens om tenten en nestjes mee te bouwen, verkleedkleren, klusspullen, knutselspullen, spelletjes, puzzels, etc. En als ik dan eens wat weg wil doen, kom ik tot de conclusie dat ze overal mee spelen. Niet iedere dag, maar wel regelmatig. Doordat alles steeds beschikbaar is, kunnen ze zelf kiezen waar ze mee spelen en waar ze het mee combineren. En ze kunnen zelf kiezen of ze in de woonkamer blijven, of even rustig op hun kamer of aan de kleitafel (op de logeer-/verschoonkamer – Joep slaapt nog bij ons op de kamer in een co-sleeper) gaan spelen. Of dat ze op bed kruipen en naar een audioboek luisteren. Ze zijn daar redelijk vrij en zelfstandig in.
Af en toe mogen ze zelfs alle kussens van de bank halen en daar een huisje mee bouwen. Ze weten inmiddels dat ze mamma’s hoekje met rust moeten laten 😉 Dus wat er ook gebeurt, ik kan altijd in mijn hoekje wegkruipen en daar een boek lezen. Heerlijk!

Geef een reactie

