We zijn er druk mee

Het is wat, zo’n moeder die veel ideetjes heeft en ze het liefst allemaal tegelijk ten uitvoer brengt. Geen wonder dat de kinderen maar door blijven gaan en zelf niet meer weten wat ze nou eigenlijk willen. Of eigenlijk weten ze het wel: ze willen alles! En ook nu. Hoezo naar bed? Hoezo naar school?
Weven, terwijl je ook in de schoolmap werkt. Eten, terwijl je ook iets aan het bouwen bent. Dansen, terwijl je je aan het aankleden bent… het kan allemaal. Of niet?
Ik zucht en steun en roep dat ze op moeten schieten. Focus! Nu aankleden, nu jas aan, nu naar school! Ooooooooh, waarom heb je die sokken nou nog niet aan?! Ik vroeg het je vijf minuten geleden al!
Tot de kinderen naar school zijn, manlief naar het werk is en baby lekker ligt te slapen en ik zie wat ik allemaal in de woonkamer rond heb slingeren. Vijf creatieve projecten (als het er niet meer zijn), boeken op diverse plaatsen, mijn lijf in pyjama en baby nog in de kleding van gisteren. Hrm, misschien ben ik zelf ook niet zo’n ster in focussen en hebben ze het niet van een vreemde…

Hier een impressie van enkele van onze bezigheden:

1. Het speelgoed van Grimms wordt iedere dag wel gebruikt en wat ben ik daar blij mee! Vanmorgen werd er een school gebouwd, met glijbaan en zandbak. Alle poppetjes kregen namen en er zijn zelfs twee juffen bij 🙂
2. De seizoenstafel is weer aangepast. De winter doet steeds meer zijn intrede en er is ruimte voor de adventstijd (de kinderen vinden het geweldig om de kaarsjes aan te steken en weer uit te blazen).
3. In een poging om wat Vrije School invloeden in huis te halen, heb ik het weefraam tevoorschijn gehaald. Thijs is heel enthousiast!

Voor de komende dagen heb ik nog op het programma staan:
Glazen potjes versieren met papier en glitters, kaarsjes maken van bijenwas, tekeningen maken met krijt, twee schilderijtjes maken, een kerstknutsel voor de juffen… hrm, misschien moet ik het hier even bij laten en er niet nog meer bij verzinnen. Eerst maar eens wat opruimen, sorteren en schoonmaken, of toch… 😉

Geef een reactie

