Kerstboom

Gisteren vond ik eindelijk de tijd om de kerstspullen van zolder te halen (met gevaar voor eigen leven, dat dan weer wel. Het wordt tijd dat de kerstvakantie gaat beginnen, zodat ik eindelijk de zolder om kan toveren in een overzichtelijk creatief-werkhol-met-bibliotheek).
Maar goed… het is dus gelukt om de spullen van zolder te halen en de kinderen zijn er na school driftig mee aan de slag gegaan. Ze hebben al een paar jaar een eigen boompje, waar ze naar eigen inzicht een enorme berg kerstspul in mogen hangen.
Ik moet zeggen, ik heb het ze wel eens slechter zien doen.Ook over de plaatsing van de kerstfiguren was ik positief verrast. Alle dieren hebben lekker te eten (want dat is toch een belangrijk onderdeel van een kraamfeest, die baby die ligt er nog wel even) en Jozef en Maria zijn in overleg over de opvoeding van het kindeke. Want ja, het is nogal wat, zo’n baby en hoe ga je dat nou allemaal aanpakken?
Zelf heb ik gisteren onze adoptieboom versierd en gisteravond heb ik de kerstkaarten postklaar gemaakt.
Nu ga ik vol verwachting bij de brievenbus zitten, want ik verwacht natuurlijk een enorme berg kerstkaarten terug.

One thought on “Kerstboom

Geef een reactie

