Zeemeerman (2)

Eindelijk is het dan zover: zeemeerman is foto-waardig 🙂
Het was even puzzelen hoe ik hem zou voorzien van korte haren, maar het is gelukt. Ik heb uit de losse pols een lapje gebreid  (Phildar partner 6 op naalddikte 4, gerstekorrelsteek). Haken heb ik namelijk nog niet onder de knie, maar breien kan ik wel een beetje op beginnersniveau 🙂 Ik heb op het oog hier en daar wat steken vermeerderd, danwel verminderd.
Ik had al bedacht dat ik een kroontje zou maken om eventuele oneffenheden te verdoezelen (als er iets is waar ik goed in ben, is het wel foutjes wegmoffelen 😛 ), maar eigenlijk valt het eindresultaat me niet zo tegen. Ik had op het laatst een gek flapje aan mijn breisel en dat bleek zich uitstekend te lenen voor een pony. Niemand die hoeft te weten dat het lapje eigenlijk andersom bedoeld was en dat het flapje in eerste instantie bij de nek had moeten komen. Gewoon een beetje draaien en frotten en dan lijkt het net alsof het altijd al zo had moeten zijn.
Het idee van het kroontje vond ik zo leuk, dat ik dat toch ook nog maar gemaakt heb. Natuurlijk ging dit ook niet zonder fouten, maar ach, weer wat geleerd….
Thijs wilde zijn popje graag met open oogjes (het liefst zo realistisch mogelijk, maar ik heb mijn grenzen) en ik denk er nog even over na of ik er een neus en mond bij ga maken.
Het kroontje gaat nog vastgezet worden met gouddraad en kraaltjes en dan is zeemeerman klaar voor vele avonturen.
En ik… ik ga ook alvast nadenken over popje nummer 3 🙂

Geef een reactie

