Raamtekeningen

Bij de kerstzegels van dit jaar kreeg ik krijtstiften. Nu wilde ik die stiften al een hele tijd heel graag, maar kwam het er niet van om ze te kopen. Mede doordat ik er aan twijfelde of het wel echt iets zou zijn. Ideaal dus, dat ik ze nu kreeg bij iets wat ik toch nodig had (en nog een extra bonus dat ik twee setjes kreeg, dus we kunnen nog even vooruit).
Mijn eerste gedachte was om zelf op mijn gemak aan de slag te gaan met versieren en er iets bijzonders van te maken. Na twee keer een kwartiertje sjabloontjes inkleuren en een gebrek aan verdere inspiratie, was ik er echter alweer klaar mee en vond ik het een super idee om mijn kinderen aan het werk te zetten. In eerste instantie wilde ik dat ze echt hun best zouden doen op iets kerstmissigs, maar al gauw heb ik dat ook maar los gelaten. Ze mogen lekker tekenen waar ze zin in hebben en ook vriendjes en vriendinnetjes mogen hun creativiteit ongebreideld inzetten. (Nou ja, alleen op het raam en met de krijtstiften. De muren moeten ze met rust laten 😉 )
Het resultaat is een gezellig rommeltje op de ramen, met hier en daar wat winterse elementen.  Maar vooral: hele blije kinderen die weer een nieuwe techniek onder de knie hebben. Als ze zo door gaan, komt het met de kunstzinnigheid helemaal goed. We hebben er een leuk ritueel bij!

One thought on “Raamtekeningen

Geef een reactie

