Zeemeerman

Jaren geleden – 13 jaar om precies te zijn – meldde ik me aan op de kunstacademie, omdat ik poppen wilde maken. Een carrière als autonoom kunstenaar was me tijdens mijn middelbare school door omstandigheden (geen gebrek aan talent) al ontzegd en na jaren zoeken en opleidingen uitproberen, kwam de opleiding Animatronics op mijn pad. Het leek een mooie oplossing en ik droomde van poppen zoals Wendy Froud ze maakt.
Jammer genoeg kwam er van poppen maken weinig terecht, ook al haalde ik wel mijn Master binnen…

Maar vandaag besef ik ineens dat ik eindelijk aan het doen ben, wat ik toen zo graag wilde: poppen maken. Kleine uitprobeersels welliswaar, met veel fouten en ook echt niet zoals Wendy ze maakt, maar toch… Het besef dat ik na zoveel jaar ongemerkt een van mijn dromen aan het waarmaken ben, doet me enorm veel. Creatieve puzzelstukjes vallen samen: ik ontwerp mijn eigen popjes, zoek stofjes uit de lappenmand, pas kennis uit de naailes toe, ben aan het oefenen met pruikjes breien en borduur kraaltjes en pareltjes. Helemaal vanuit mezelf, als mezelf…En met nog een massa ideetjes om uit te proberen.

Dankjewel, Thijs, dat je me vroeg een zeemeerman te maken en dat ik zo uitgedaagd werd een paar stappen verder te zetten. En dat ik daardoor tot dit inzicht ben gekomen. *blij*

(De zeemeerman is nog niet klaar. Foto’s volgen nog 😉 )

Geef een reactie

