Zeemeermin

Upcycle project nummer 3 is een feit!
(Het eerste was de knuffel voor Joep, toen een rokje van een oud shirt en nu deze…).

Maartje is gek op zeemeerminnen en ik vond het wel een uitdaging om zelf een popje te ontwerpen en te maken. Eerst van oude lapjes (stukje poppentricot dat ik nog had liggen en stukken van een oude broek van Maartje) om te testen. Ik heb wel wat meer mijn best gedaan dan bij de knuffel, maar gaandeweg kwam ik toch nog wel heel wat dingen tegen waar ik nog beter op kan letten. Gelukkig dat ik het helemaal niet erg vind om NOG een knuffel te maken 😉
De zeemeermin is erg scheef, een arm zit er verkeerd aan en ik had de naden zo kort geknipt dat open strijken bijna niet lukte (en op een gegeven moment had ik geen zin om het nog te proberen), MAAR… dat maakt het eigenlijk juist tot een authentiek kinderkunstwerkje, want volgens mij heb ik nog nooit in mijn leven iets echt recht gemaakt (dat lukt me zelfs niet met een liniaal, namelijk). Ook motiveerde het om de naaimachine wat meer aan de kant te schuiven en allerlei foutjes te verdoezelen met kraaltjes en gouddraad. Zo is er uiteindelijk een overduidelijk uniek handgemaakt zeemeerminnetje ontstaan, waar ik eigenlijk gewoon erg blij mee ben.
Ik heb echt enorm veel geleerd (met name het maken van het pruikje was een verademing ten opzichte van de methode die ik eerder eens heb gebruikt) en ik heb nu concrete vragen om te stellen bij de volgende naailes. Op naar upcycle project nummer 4 😉

Gebruikt:

  • restje poppentricot
  • kraaltjes van een ketting van de Wibra
  • stukje lint van de Action
  • ribstof, geknipt uit een oude broek
  • klein stukje kant
  • breiwol van Zeeman
  • roze en bruin garen, gouddraad
  • fiberfill
Geef een reactie

