Sint Maarten

De seizoenstafel was aan een update toe. Het is dan nog wel steeds herfst, maar de feestperiode doet ook zijn intrede en dat mag ook in de seizoenstafel zichtbaar worden.
Voordat Sinterklaas zijn plekje gaat krijgen, heb ik nog even een tekening gemaakt in de sfeer van Sint Maarten. Het is niet helemaal hoe ik het voor ogen had (waar komt die vrouw ineens vandaan, Sint Maarten is toch een man?!), maar ik ben ook niet geheel ontevreden. (Misschien is het moeder natuur die zich al hult in haar ijs-gewaad? Of….?)
Mochten mensen denken dat ik precies dat teken wat ik in mijn hoofd heb, dan kan ik die illusie nu dus wegnemen. Mijn tekeningen maken zich voor een groot deel zelf. Ik laat me leiden door het moment, door hoe ik me voel, door het weer, etc. En dan is er nog dat puntje van techniek. Hoeveel oefening ik ook al heb gehad, mijn hand heeft toch nog wel eens heel andere ideeën dan mijn hoofd 😉
Neemt niet weg dat ik blij ben met het resultaat en geniet van de kleuren.
Zodadelijk haal ik de kinderen van school. Eens zien wat zij er van vinden 🙂


Sinter Mertens veugelke,
haj en roej keugelke,
haj en greun stertje,
hoepsa sinter merten!

Geef een reactie

