Mega Mindy horloge

Mijn kinderen kijken vrijwel geen “live” televisie. Keer op keer kijken ze dezelfde dvd’s en dan liefst nog de meest onschuldige die we hebben, ook (Paw Patrol, Brandweer Sam, Woezel en Pip, Blaze). Voor hen geen Nickelodeon of Disney X.D. (en als moeder ben ik daar niet rouwig om). De eerste keer dat ze Frozen zagen, heb ik de DVD na minder dan een kwartier stop gezet, omdat ik gek werd van alle vragen. Pas maanden later heb ik de DVD nog eens aangezet. Die keer is een groot succes geworden, want dochterlief speelt ineens hartstochtelijk scene’s na. Als ik haar kwijt ben, zit ze  steevast ergens tegen een deur “verdrietig en buitengesloten” te wezen. Liefst met verkleedjurk aan. Of ze is buiten in de weer met haar “krachten”.
Af en toe zetten we Nederland 3 aan en zien ze eens een keer iets anders dan de grijsgedraaide DVD’s (en hoef ik niet weer de begintune van Paw Patrol te dromen). Zo hebben ze een keer een stukje Mega Mindy gezien en dat leverde meteen het verzoek om een Mega Mindy horloge op.
Nu had ik naar de speelgoedwinkel kunnen rennen om mijn bloedjes van kinderen te verwennen met zo’n geweldig plastic geval. Ik ben echter niet zo van het rennen en ook niet van plastic speelgoed. (Behalve als het duurzaam plastic is, of Lego, of Playmobil).
Ik heb dus heel ouderwets een stuk papier en wat stiften gepakt en zonder mijn beste beentje voor te zetten een soort van horloge op papier gekliedert.
Dochterlief was er mee in de wolken (voor wel vijf hele minuten lang, want toen wilde ze iets anders gaan doen en werd het horloge gescheurd en wel ergens achter gelaten. Vandaar ook mijn keuze om me niet artistiek uit te leven).
Als bonus werd de innerlijke kunstenaar in oudste zoonlief aangeraakt en heeft hij een hele voorraad extra horloges getekend. En ging hij zich ook nog eens afvragen hoe telefoons nou eigenlijk werken. (Dat je met elkaar kunt praten “door de lucht”).
Ik zeg: een zeer geslaagd kinderkunstwerkjes-project 😀

horloges

Geef een reactie

