Samen kaarten maken

Vanmorgen had ik geen zin om naar de winkel te gaan om een wenskaart te kopen. Toch werd het werkelijk tijd om bij iemand een felicitatie-kaart in de brievenbus te doen (voor je het weet is die pasgeboren baby al het huis uit en op kamers).
Ik besloot om een knutseluurtje in te lassen en samen kaarten te maken. Dochterlief ging in de weer met wasco’s, zoonlief met potloodjes en ik koos voor een collage. Het was heel gezellig zo aan de eettafel, zeker met mooie muziek op de achtergrond (Maartje koos de eerste nummers, Thijs de laatste).
Thijs zijn aandachtsboog is niet heel groot en hij houdt ook nog eens van klussen, dus de tekening die heel overzichtelijk begon, verdween in een berg met snippers en kreukels. Het mooiste stuk (dat, waarvan Thijs zei dat het de baby voorstelt) heb ik geselecteerd voor de uiteindelijke kaart, maar omdat recht knippen niet mijn sterkste kant is, heb ik maar geen poging gewaagd om Thijs zijn tekening netjes uit te knippen. In plaats daarvan heb ik voor de afwerking juist extra scheef en rommelig geknipt en vervolgens de tekening op een ander velletje karton geplakt.
Bij deze het resultaat, dat inmiddels netjes op plaats van bestemming bezorgd is 🙂kaart door thijs kaartGebruikte materialen:
– diverse soorten papier van de Hema
– (kleur)potloden
– oude krant
– oude kalender
– pen met zilverkleurige inkt
– schaar
– fineliners en stift
– fotolijm

Geef een reactie

